GEOMETEO FORUM

Τhe Geological portal...
 
ΦόρουμΦόρουμ  ΠόρταλΠόρταλ  ΗμερολόγιοΗμερολόγιο  ΕικονοθήκηΕικονοθήκη  Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις  ΑναζήτησηΑναζήτηση  Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών  Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  

Μοιραστείτε | 
 

 ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ...

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
xalazi.gr
Newbie
Newbie


Αριθμός μηνυμάτων : 45
Ηλικία : 39
Τόπος : Peania
Registration date : 15/03/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ...   Κυρ Μαρ 23, 2008 8:11 pm

Η Εθνική Οδός No 1 είναι η μεγαλύτερη σε μήκος οδός στην Ελλάδα και είναι κομμάτι του ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου Βορρά-Νότου Ε75. Ξεκινάει από τη Λεωφόρο Κηφισού (λεκανοπέδιο Αττικής) και καταλήγει στο συνοριακό σταθμό Ευζώνων (σύνορα με κρατίδιο Σκοπίων). Στα τέλη της δεκαετίας '70 η οδός (σχεδόν σε όλο το μήκος της) είχε πλάτος 13-14 μέτρα και 4 λωρίδες κυκλοφορίας (1 λωρίδα + 1 βοηθητική λωρίδα ανά κατεύθυνση) χωρίς διαχωριστική νησίδα.

  • Το τμήμα Αθήνα - Λαμία εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 1962 (με 14 μ. πλάτος σχεδόν σε όλο το μήκος του).
  • Το τμήμα Λαμία - Λάρισα εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 1967 (με 14 μ. πλάτος σχεδόν σε όλο το μήκος του).
  • Το τμήμα Λάρισα - Κατερίνη εγκαινιάστηκε το Σεπτέμβριο του 1959 (με 13 μ. πλάτος σε όλο το μήκος του, με εξαίρεση την Κοιλάδα των Τεμπών όπου είχε 10 μ. πλάτος, λόγω του αναγλύφου στην περιοχή).
  • Το τμήμα Κατερίνη - Θεσσαλονίκη εγκαινιάστηκε το Σεπτέμβριο του 1973 (με 14 μ. πλάτος σχεδόν σε όλο το μήκος του).
  • Το τμήμα κόμβος Αξιού - Εύζωνοι εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 1973 (με 14 μ. πλάτος στο υποτμήμα κόμβος Αξιού - Πολύκαστρο και πλήρη διατομή αυτοκινητοδρόμου (10+10 μ.) στο υποτμήμα Πολύκαστρο - Εύζωνοι).


Τα έργα για την αναβάθμιση της οδού και τη μετατροπή της σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του '80. Στα τέλη της ίδιας δεκαετίας, παραδόθηκαν στην κυκλοφορία (ως αυτοκινητόδρομος πλέον) τα τμήματα: κόμβος Κλειδίου - Γαλλικός ποταμός (1988), Στρατόπεδο Μπογιατίου - κόμβος Κρυονερίου (1989), κόμβος Οινοφύτων - κόμβος Σχηματαρίου (1989), κόμβος Ριτσώνας - κόμβος Θήβας (1989). Τα επόμενα χρόνια ξεκίνησαν έργα σε όλο το μήκος του τμήματος Αθήνα - κόμβος Θήβας, καθώς και στο τμήμα Κατερίνη - Κλειδί.

Το 1995, η Εθνική Οδός No 1 είχε διατομή αυτοκινητόδρομου στα εξής τμήματα: Αθήνα - Υλίκη, Κατερίνη - Κορινός, Κλειδί - Θεσσαλονίκη και Πολύκαστρο - Εύζωνοι.

Σήμερα η κατάσταση έχει βελτιωθεί κατά πολύ. Εκτελούνται έργα αναβάθμισης στο "πέταλο" του Μαλιακού κόλπου όπου ήδη έχει παραδωθει η παρακαμψει Αγ. Κωνσταντινου και Κμενα Βούρλα και απομένει η έναρξη κατασκευής των έργων για την αναβάθμιση και των τμημάτων: Λαρισσα (Τέμπη) – Θεσσαλονίκη. Αναμένεται μέσα στο 2008 να ολοκληρωθουν τα υπόλοιπα τμήματα στο Μαλιακο και μέσα στα επόμενα 4 χρόνια να έχει παραδωθει ολόκληρο το έργο από Αθήνα έως Τέμπη. στο τέλος του 2008 θα αρχίσουν τα εργα αναβαθμισεις και η επέκταση αυτής προς την Πάτρα και από εκεί μέσω Ρίου – Αντιρρίου στα Ιωάννινα, η γνωστή Ιονια Οδος, η οποία θα ενωθει με την Εγνατια Οδό που διασχίζει ήδη σε μεγάλα ολκληρωμενα τμήματα τη Βόρεια Ελλάδα. Ολόκληρη η Εγνατια Οδό θα παραδωθει σε 3 χρόνια και η Ιονία Οδό σε 10 χρονια …
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://www.xalazi.gr
Geometeo
Admin
Admin


Αριθμός μηνυμάτων : 429
Ηλικία : 28
Τόπος : Θεσσαλονίκη - Άνω Τούμπα (95 m)
Registration date : 13/03/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ...   Δευ Μαρ 24, 2008 12:33 pm

Kαλά δεν το συζητάω ότι η Εγνατία θα έπρεπε να τελειώσει εδώ και 10 χρόνια....τι να πεις...άμα τρώνε με 10 μασέλες κα΄ποιοι λογικό είναι...και αυτή η Ιόνια οδός θα κάνει καμια 20αριά για να μην πω και παραπάνω...σίγουρα είναι έργα που εξυπηρετούν την χώρα αλλά μέχρι να γίνουν έχουν χαλάσει κιόλας..

_________________
GEOMETEO FORUM...ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΓΗ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΟ....
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://geometeo.motionforum.net
jmal
Newbie
Newbie


Αριθμός μηνυμάτων : 63
Ηλικία : 34
Τόπος : Θεσσαλονίκη (Ρετζίκι)- Εδινβούργο
Registration date : 22/03/2008

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ...   Τρι Μαρ 25, 2008 11:24 pm

Την Εγνατία που έτυχε να "περπατήσω" κανα δύο φορές, κανα δυό καλά ταξιδάκια δηλαδή εννοώ, έμεινα πολύ ευχαριστημένος. Αν θυμάμαι καλά, πριν 3-4 χρόνια το κομμάτι μετά την Ξάνθη ή την Κομοτηνή, πηγαίνοντας για Τουρκία, είχα κάνει τη διαδρομή μέχρι Κωνσταντινούπολή... μεγάλες, πολύ μεγάλες ευθείες, που βοηθούνε πολύ σε ασφαλή οδήγηση.

Ας ελπίσουμε ότι ένα τόσο σημαντικό έργο θα τελειώσει επιτέλους σύντομα...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
geomatic
Newbie
Newbie


Αριθμός μηνυμάτων : 7
Registration date : 06/08/2010

ΔημοσίευσηΘέμα: περί Εγνατίας   Παρ Αυγ 06, 2010 2:26 pm

και γω έτυχε να οδηγήσω 2 φορές φέτος στην Εγνατία, πολύ καλή είναι...βέβαια σίγουρα δεν έχει την πολυκοσμία της Νότιας Ελλάδας ...οπότε φαντάζομαι ότι μόνο οι ποικίλες κλιματολογικές συνθήκες θα την επηρεάσουν.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών
 
ΠΑΤΡΑ - ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ ...
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
GEOMETEO FORUM :: ΓΕΩΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ :: ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ - ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ-
Μετάβαση σε: